Preskočiť na obsah
RSS odber: Správy mesta Ružomberok   |   Facebook   |   Prihlásenie  
Pon1
Uto2
Str3
Štv4
Pia5
Sob6
Ned7
Pon8
Uto9
Str10
Štv11
Pia12
Sob13
Ned14
Pon15
Uto16
Str17
Štv18
Pia19
Sob20
Ned21
Pon22
Uto23
Str24
Štv25
Pia26
Sob27
Ned28
Pon29
Uto30

Akcie dnes

HISTÓRIA ÚZKOKOĽAJOVEJ ŽELEZNICE

Železničná trať z Ružomberka do Korytnice mala pôvodne spájať Ružomberok s Banskou Bystricou smerom na juh, a na Oravu a do Poľska na sever. Pôvodný projekt s normálnym rozchodom (1435 mm) sa napokon nerealizoval. Schválený bol nakoniec variant s úzkym rozchodom (760 mm), ktorý mal zabezpečiť spojenie obcí a firiem z Revúckej doliny s mestom a železničnou stanicou Košicko-bohumínskej železnice v Ružomberku, ako aj prepravovať kúpeľných hostí do kúpeľov v Korytnici.Trať viedla Revúckou a Korytnickou dolinou. Na trati sa nachádzali tieto zastávky: Ružomberok, Ružomberok – malá stanica, Ružomberok – Biely Potok, Ružomberok – Trlenská dolina, Ružomberok – Jazierce, Ružomberok – Podsuchá, Liptovská Osada – zastávka a nákladisko, Liptovská Osada obec, Liptovská Osada – Patočiny, Korytnica – Kúpele.
Traťová rýchlosť na úzkorozchodnej trati bola 30 km/h. Trať kopírovala terén a bolo na nej minimum násypov a zárezov. Na druhej strane trať prechádzala až po šiestich mostoch a bolo na nej 45 priecestí, z toho 3 priecestia križovali štátnu cestu I/59. V súčasnosti len nostalgicky spomíname na nádherné technické dielo, ktoré bolo osadené do nádhernej prírody a prevádzkované 66 rokov (1908 - 1974).

U 37.002 v Korytnici.jpg Kópia – U 37.006 v Ružomberoku.JPG IMG 60upr.jpg IMG 89.jpg IMG 13 upr.jpg korytko 01upr.jpg 02 IMG_4944upr.jpg 20 IMG_4901 - kópia.JPG 75 IMG_4910.JPG F 36812 DIA - TU 47.021 Os 20306, Podsuchá,  ... F 36707 - T 47.018 Os 20309, Ružomberok,  ... F 36712 DIA - T 47.018 Os 20309, Jazierce, ...

Za sekciu zodpovedá: Jaroslav Maga
76ms